سی و ششمین جشنواره فیلم فجر » سینما » سینمای ایران
کد خبر : 1368
دوشنبه - ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
هیات داوران سی و ششمین جشنواره فیلم فجر:

فیلم «اتاق تاریک» خیلی مینیمال بود/ فیلمنامه «به وقت شام» مشکل داشت

فیلم «اتاق تاریک» خیلی مینیمال بود/ فیلمنامه «به وقت شام» مشکل داشت

به گزارش پایگاه خبری سینمابین، رسول صدرعاملی داور سی و ششمین جشنواره فیلم فجر پیرامون عدم کسب جوایز بیشتر برای فیلم «به وقت شام» بیان کرد: بنظرم حاتمی کیا کارگردان مهمی است و در این چهار دهه سیری که طی کرده برای پیشرفت سینمای ایران انکار ناپذیر است. مشکل اصلی ما با فیلم «به وقت شام» فیلمنامه آن بود که کاراکترهایی خلق می شوند اما به سرنوشت نمی رسند و شخصیت ها رها می شوند. درک ما از فیلمنامه فیلم این بود والا با موضوع و عظمتی که کار کرده بود مشکلی نداشتیم و همه شرایطی که بکار گرفته بود و یکسال عمرش را گذاشته بود آگاه بودیم.

وی افزود: بنظر من مشکل اصلی ما در سینما نه پول است نه سخت افزار، بلکه نرم افزاری است. نمی دانم چه اصراری است که آقای حاتمی کیا به تنهایی برای خود فیلمنامه بنویسند؟ بهتر بود از یک فیلمنامه نویس کمک می گرفتند. این نظر شخصی من است در کنار تمام اعتمادی که به توانمندی ایشان دارم. اما این مسئله را کمی خودخواهانه می دانم.

صدرعاملی البته صداگذاری فیلم «به وقت شام» بی نظیر است. هیولایی را به شما در ابتدای فیلم معرفی می کند که هواپیماست و صدای آن به شکل دراماتیکی در طول فیلم بر شما اثر می گذارد و معلوم است که این بهترین صداگذاری است.

وی درخصوص عدم نامزدی فیلم «اتاق تاریک» در هیچکدام از رشته های جشنواره فیلم فجر سی و ششم اظهار داشت: آقای حجازی فیلمساز خوبی است اما خیلی به سمت مینیمالیسیتی فیلم ساختن پیش می رود. ضمن آنکه یک مشکل نیز با بخشی از فیلمنامه آن داشتیم. اما امیدوارم روح الله حجازی آزرده نباشد و به سمت فیلم بعدی اش برود.